Kancelaria parafialna

Kancelaria czynna jest od poniedziałku do piątku bezpośrednio po Mszy świętej wieczornej ok. 18.40, natomiast w soboty od 7.30 do 8.30.

W niedziele, święta i uroczystości, a także podczas nabożeństw kancelaria jest nieczynna.

Potrzebne dokumenty do Chrztu, Małżeństwa i Pogrzebu:

CHRZEST
– akt urodzenia dziecka
– dane chrzestnych (imię i nazwisko, wiek, wyznanie, adres zamieszkania)
– zaświadczenie z parafii zamieszkania, że dana osoba może pełnić funkcję matki lub ojca chrzestnego
Na rodziców chrzestnych należy wybierać tych, którzy przyjęli Sakrament bierzmowania i w swoim środowisku są dobrymi apostołami Chrystusa (katolikami praktykującymi).

MAŁŻEŃSTWO
Narzeczeni zgłaszają się do Kancelarii Parafialnej około 3 miesiące przed planowanym ślubem przynosząc:
– Dowody osobiste
– Zaświadczenie do ślubu konkordatowego z Urzędu Stanu Cywilnego lub skrócony odpis aktu małżeństwa cywilnego
– Metryki chrztu
– Zaświadczenia o bierzmowaniu (jeżeli nie jest wpisane w metrykę chrztu)
– Zaświadczenia o odbytych katechezach przedślubnych
– Wdowcy i wdowy ? świadectwo zgonu współmałżonka, względnie dekret wdowieństwa

Przed ślubem należy dostarczyć:
– Świadectwo wygłoszenia zapowiedzi z parafii, do której była przekazana była prośba o wygłoszenie zapowiedzi?
– Zaświadczenie o odbytych spowiedziach przedślubnych
– Zaświadczenie o spotkaniach w Katolickim Poradnictwie Małżeńskim

POGRZEB
– Akt zgonu (do wglądu)
– potwierdzenie przyjmowania Sakramentów Świętych np. od kapelana szpitala.